Sjukling…igen

Dexter har blivit sjuk…igen!

Denna gången är det förkylningen som gått från Fredrik via mig och sen till lillkillen. Igår natt var ingen dans på rosor. Skrutten hade feber och sov oroligt. Han låg bredvid mig i gästsängen och gnydde mer eller mindre hela natten så ingen av oss fick någon ordentligt nattsömn att tala om. På förmiddagen hade han lite feber men var förvånansvärt pigg och glad så vi beslöt oss för att ta en tripp till Fristad i alla fall. Väl där så höll han igång ett tag men sen kom sjukligheten ikapp honom, stackaren. Förutom feber så snorades det en hel del och hostades litegrann. När vi kom hem hade Dexters feber skjutit iväg till 39,2. Flytande alvedon, mys i soffan med sin far framför barnprogram och en flaska välling gjorde att han så småningom somnade efter liten stunds gråt och tandagnissel. Febern har gått ner nu för jag var inne och kände på skrutten för en stund sen och då var han svalare. Skönt. Jag håller tummarna för att det här går över fort. Gör ont i hjärtat när han mår dåligt. Jag känner mig så maktlös när han gråter och jag inte kan göra mer än att ge alvedon samt använda den av honom hatade nässugen medan jag håller om min lilla sjukling. Jag ska ta och sova i hans rum inatt också för att vara tillgänglig snabbt om/när han behöver mig. Då hör jag dessutom om det behöver sugas ut snor och jag  kan lägga honom tillrätta. Dex gillar nämligen att ligga på mage och har en tendens att böka omkring och trycka sig uppåt i sängen så  han ligger ofantligt obekvämt efter ett tag.

2 responses to “Sjukling…igen

  • Johanna

    Träligt att han är sjuk igen! Men förhoppningvis får han igenom alla baciller innan han börjar dagis 🙂 eller nått! Krya på han!

    Irma är förövrigt likadan med bökandet i sängen, hon ligger på mage och trycker sig uppåt i sängen och ligger sen med ansiktet mot spjälskyddet och nacken helt galet böjd. Eller gärna med ansiktet upptryckt i en stor kudde om han sover i vår säng.

  • Linda

    Men lille pippi då!!!!
    Inte lätt att vara sjuk när man är så liten. Denna dumma årstid har dessvärre den effekten.
    Men snart.. snart är det våååååååår och då är alla dumma sjukdomar som bortblåsta! 🙂

    Saknar dig!
    Kram

Kommentera

