Dags för skor

Idag begav jag & Dexter oss ut på skojakt. När vi varit i vad som kändes nästan varenda skoaffär utan att hitta lära-gå-skor modell Kavat eller liknande gav jag nästan upp. Kom dock på en skobutik till, Eurosko och där fick vi tag på ett par Adidas som expediten rekommenderade,  de är höga bak med bra stöd men ändå lätta.

Dexter var minst sagt skeptisk till det där med skor. När jag ställde honom upp så bara vek sig knäna och han satt sig ner. Efter en kvart ungefär så plockade pappa av skorna vilket gjorde Dexter till en lycklig och gående kille igen 🙂 Antar att det kommer ta ett tag innan han vänjer sig vid det där med skor. Nån som har ett bra tips så säg till.

3 responses to “Dags för skor

  • Johanna

    Jag köpte kängor till Irma, Pax från Coop faktiskt för en ganska billig peng.

    Sen kanske han inte behöver gå i skorna först, utan ha dom på när ni går ut även om han bara sitter i vagnen så vänjer han sig nog så småningom. Irma har fått sina första skor först nu för tre veckor sen! Han behöver inte ha bråttom 🙂

  • Johanna

    Den är juh hemskt tråkig den där sura gubben som kommer framför mina kommentarer varje gång 🙂

  • Eva

    Himla trist gubbe ju…hmm undrar om det är når jag kan ändra? *noll koll* 😀

Kommentera

