Smått & gott

Igår följde jag och Dexter med Linda ner till stan en sväng där hon, och en hel del fler Boråsare, sålde gamla guldsmycken som låg och samlade damm. Sen följde vi med Linda hem för att Dexter skulle få busa lite med Gustav och så fick jag nosa lite mer på söta Ellenbellen. Fredrik hämtade upp oss där efter jobbet och så veckohandlade vi innan hemfärd. En lagom spännande måndag helt enkelt.

Idag hängde jag och Dexter på låset till Öppna förskolan strax innan klockan 9. Där var det sen fullt ös i två timmar tills lillkillen blev helt slut och han behövde en förmiddagsvila. Så när sångstunden skulle köra igång vid elvasnåret fick jag ta på honom kläder, stoppa ner i vagnen och traska hemåt. Idag var det babycafé så lite lugnare än i torsdags men ändå förvånansvärt mycket folk.  Dexter överraskade mig genom att utan problem klättra upp i den trappsittgrejen de byggt som man kan sitta och läsa böcker i. Jag vet inte vart han lärt sig att klättra men nu gäller det att fortsätta öva på att backa ner och inte gå med huvudet först 🙂 Dessutom så tycker nog lillfisen att han kan det där med att gå nu så han har börjat springa. Det känns sisådär kan jag säga.

Dexter älskar verkligen den lilla rutschkanan de har på ÖF och fick åka ett par gånger. Nästan så jag är sugen på att investera i den söta rutschkanan de har på IKEA, förutom det faktum att den kostar 995 kr! Inte riktigt de pengar jag tänkt att lägga ner på 1-årspresent till honom. Förutom att träffa folk från föräldragruppen så var Elinor där med lilla Vera som jag inte sett sen hon var i princip nykläckt. Vi bestämde att det måste bli en ”playdate” framöver där stora tjejen Iris är med också.

Jag har hunnit laga lite mat till Dexter idag med. Det blev fisk i vitsås med potatis/blomkål- och broccolimos. En av hans favoriter! Det var inget jättestorkok men är skönt att ha några burkar i frysen i alla fall. Jag ska försöka hinna med att göra en sats med kycklingcurry denna veckan också.

Kommentera

