Trött

Pigg är inte ett ord jag skulle beskriva mig själv med idag. Dexter sov oroligt inatt, vaknade till flera gånger och jag fick stoppa i nappen vad som kändes som stup i kvarten. Han vaknade till ordentligt vid 02:30. Efter att försökt få honom att somna om i en timme utan att lyckas så gjorde jag välling. Istället för att som vanligt suga i sig hela flaskan så fort det bara går så låg lillfisen och snuttade på den i en halv evighet. Varje gång jag försökte ta flaskan ifrån honom så skrek han. Till slut nöjde han sig med nappen och jag kunde konstatera att Dex knappt ätit nåt alls. Efter ungefär en halvtimme somnade han äntligen! 06:20 började skrutten att vakna till och böka runt. Jag försökte förtvivlat få ligga kvar en stund till så stoppade in nappen och kramade om honom. Det funkade i ungefär 45 min, sen var det dags att gå upp *gäsp*

Under Dexters förmiddagsvila passade jag på att duscha. Vågade inte gå att lägga mig ifall han bara skulle sova i 40 min då det skulle gjort mig om möjligt ännu tröttare. Nu däckade han dock och sov i 1 1/2 timme. Typiskt 🙂

Idag ska vi försöka hinna träffa Nina en sväng och så kommer nog Emma på en fika i eftermiddag. Skönt att ha nåt skoj att se fram emot.

 

 

Kommentera

