Febrigt & gnälligt

Igår kväll när vi tog tempen landade den på 39 grader. En alvedon supp senare så piggnade Dexter till lite och sprang omkring här hemma innan tröttheten slog till igen på allvar. Natten har varit mindre rolig. Lillfisen har sovit oroligt, mycket gny och gnäll. Det var en liten kamin som fick ligga bredvid mig efter att han fått välling vid 03:30. Stackars liten.

Hittills idag har tempen legat på 38,5. Jag är ganska övertygad om att det är tänderna som spökar då jag hittade Dexter tuggandes på hörnskydden till vardagsrumsbordet igen. Nu sover han för andra gången idag. Trött och gnällig är han skrutten vilket är förståeligt. Jag hoppas bara att det blir bättre snart *gäspar*

One response to “Febrigt & gnälligt

  • Johanna

    Åh, jobbigt. krya på han bubben! Mina barn har aldrig klarat av det där suppar, dom få gånger jag försökt så har dom bara kommit ut direkt 🙂 Här kör vi med flytande, och nu senast så var jag och hämtade en spruta på apoteket för Ipren är så trögflytande. Jävel! Då kunde hon få medicin när hon fortfarande sov 🙂 super!

Kommentera

