Läkarbesök

Liten har varit på sitt första läkarbesök idag (undantaget BVC). Inatt var han helt galet varm, skrutten skrek, gnydde och gnällde sig igenom natten. På morgonen hade han 38,8 i temp samt vägrade äta och dricka. Lillfisen var verkligen inte sig själv. Vid 9 däckade han bredvid mig i extrasängen och sov i 2 timmar. Efter det lyckades jag få i honom lite lunch och när jag tog tempen så låg den på 39,9! Efter att ha rådfrågat bästa Linda ringde 1177 som i sin tur tyckte jag skulle ringa till VC. När jag stod i kö till VC så kickade alvedonen in och Dexter började piggna till. Hur som helst fick vi en tid till läkare 16:15. Efter blodprov (han var en liten ängel och mest fascinerad över plåstret) och temptagning så fick vi träffa läkaren. Läkaren kollade i örat och Dexter var så duktig. Dock krävdes en öronsköljning av ena örat pga en vaxpropp. Det var INTE populärt. Dexter skrek livet ur sig stackaren. Efter att ha kollar klart i örat och kikat i halsen så konstaterades att han var röd i halsen och hade vita prickar där samt att ena trumhinnan var irriterad. Så vi fick utskrivet penicillin som ska tas i 5 dagar.

One response to “Läkarbesök

Kommentera

