Nytt inköp

Eftersom svensk senvinter och tidig vår ofta är både kall och blöt, vilket mina stackars fötter fått erfara, så tog jag inte mer skit utan beställde ett par fodrade gummistövlar. Jag hade 40% rabatt på en vara hos Ellos så det blev ett par fleecefodrade Tretorn av en lägre modell. Definitivt inte de snyggaste, nättaste stövlarna som finns men de passar mina stora, breda fötter. Jag kunde gå ner en storlek och med en extra sula i så satt de perfekt. Förvånansvärt smidiga och lätta är de ändå tycker jag.  Nu kommer jag att ha varma och framför allt torra fötter framöver. Känns som en bra investering, med tanke på att det blir en del promenerande ute samt häng på lekplatsen framöver.

Kommentera

