Barnklädesmarknad

Nu på förmiddagen har jag varit iväg på barnklädesmarknaden som hålls i Ribbingsgården på Byttorp. Alli kom och hämtade mig vid 9 och sen svängde vi förbi Hulta och plockade upp Malin. Som vanligt var det MASSA folk i kö redan en kvart innan de öppnade. Jag och Alli delade upp oss för att kunna hitta så många fynd som möjligt 🙂 Jag letade rätt på bordet med killkläder i stl 86/92 och började plocka på mig. Hittade en hel del fina POP-tröjor, ett superfint Molo-set och en söt MeandI dress med korta ben som blir perfekt att sova i till sommaren + en massa annat ”märkeslöst”. Mycket var tvättpåverkat/blekt men allt var helt, mjukt och skönt. Blir perfekt både till höstens blivande dagisstart samt nu när han så smått börjar äta själv 😀 Nu ligger allt i tvättmaskinen och jag ser fram mot att få plocka i ordning allt sen. Hittade även ett par överdragsbyxor i stl 90 som borde funka att ha nu i vår i sandlådan/lekplatsen.

Alli fick tag regnställ, stövlar och ett par superfina oanvända Pumaskor (de kostade 40 kr!). Skorna var iofs rätt stora men de växer väl Dexter i så småningom. Dessutom hittade hon en superfin vindjacka och en fleecejacka i stl 92.

Nästa helg är det dags för en till loppis men denna gång i Fristad. Jag har siktet inställt på att försöka hitta en begagnad spjälsäng, eftersom den vi har nu är syrrans och hon snart har behov av den igen. Annars blir det till att leta på blocket, där brukar det finnas en hel del.

Kommentera

