Det finns inget dåligt väder…

bara dåliga kläder upprepade jag för mig själv i morse. Jag satte på regnskydd på vagnen och drog regnponchon över huvudet, sen bar det av till Öppna förskolan. Dexter sov en stund på vägen dit, dock inte så länge som han borde. Det var himla mysigt att träffa alla igen även om det bara blev en snabbis. I slutet av sångstunden började han bli trött igen och ballade ur så vi packade ihop och gick därifrån runt 11:30. Jag traskade ner till stan och givetvis tog det inte alls lång stund för lillfisen att somna. Efter ett varv på stan var det dags att gå förbi högskolan. Idag är det ju STARK – dvs arbetsmarknadsdag för studenter. Vi kollade in montrarna en sväng och minglade lite med Helena och hennes syster som damp ner med sina två små godingar. Det bjöds på korv i bröd och Dexter fick till sin stora förtjusning en halv kall korv av Helena att tugga på. Då var hans lycka gjord kan jag lova 😀

 

Kommentera

