Klantig, klantigare…

Eva! Oja jag har verkligen varit superklantig idag.

Jag satte på en liten kastrull med potatis, morot och palsternacka som Dexter skulle få till sina kalvfrikadeller. Medan jag väntade på att det skulle koka upp så bytte jag blöja på Dexter, lekte lite med honom och satt mig sen vid datorn…för då hade jag givetvis glömt bort den jämrans kastrullen. Efter ett tag känner jag hur det börjar lukta bränt och då kom jag på det! Ut i köket och kastrullen har kokat torrt. Nu luktar det brända rotfrukter i hela lägenheten. Vilket klantarsel jag är. Nåja, det började i alla fall inte brinna. Alltid nåt att vara tacksam över. Nu gör jag ett nytt försök. Jag stod bredvid spisen den här gången tills det kokade upp, drog ner värmen och satte timern. Nu kan det bara inte gå fel..hoppas jag 😀

 

***Så klart att fler saker kan gå fel…och givetvis gör det. Jag råkade knuffa ut ett paket tandpetare över hela köket *suck* tur att Dexter vilar lite igen***

Kommentera

