Mysdag och trötta fötter

Idag har jag och Dexter gått en massa mer. Först hem till Malin på förmiddagen där lillfisen fick springa runt och leka i trädgården. Han sprang glatt runt med Julias gamla leksaksgräsklippare. Jag glömde ta med överdragsbyxorna men tur i oturen så hade Dex ett par slit-och-släng-fodrade brallor på sig. En och annan gräs- och jordfläck blev det ju 🙂 Vi käkade lunch ute på altanen men sen gav vi upp och gick in då det började bli kallt. Dexter och Gustav busade lite innan det var dags att hoppa i badkaret (välbehövligt efter uteleken).

Sen var det en väldigt trött kille jag klädde på och bäddade ner i vagnen. Det tog inte lång stund innan han somnade kan jag lova. Jag tog en lång (eller snarare rätt långsam) promenad. Fick dra ner lite på tempot då fötter och knän gjorde lite ont. Hämtade ut ett paket och traskade sen vidare till Christians lägenhet där vi mötte upp Fredrik efter jobbet. Vi var ju tvungna att spana in resultatet av hallrenoveringen innan lägenheten säljs. Måste säga att det blev riktigt lyckat, ett lyft för hela lägenheten. Dexter var rätt avvaktande till en början. Dels på grund av att han var nyvaken men även för att han inte träffar sin farbror så ofta. efter en liten stund lossnade det dock och skrutten sprang runt och undersökte lägenheten medan han munpruttade och pratade glatt.

Jag har suttit i soffan större delen av kvällen med upplagda ben. Efter en vecka av intensivt promenerande i skruttiga skor har jag seriöst ont i fötterna. Måste investera i ett par rejäla walking skor, det skulle göra såväl mina fötter som knän mycket gladare. Vi har, som sig bör en fredagkväll, tittat på American Idol. Hörrni Karlskogingar, är det bara jag som tycker att James Durbin är lite lik Björkk eller? 😀

Imorgon ska vi kavla upp ärmarna och greja här hemma. Det blir såväl städ som tvätt på agendan. Jag håller tummarna för fint väder så jag kan ta tag i Operation Tvätta Fönster. Det behövs verkligen. Sen har jag ju investerat i både disk- och städhandskar så nu ska badrummet på sig en rejäl klorinskrubbning utan att mina stackars händer dör.

2 responses to “Mysdag och trötta fötter

  • elliebubban

    Lik Björkk? Det vet jag inte om jag tycker. Däremot tycker jag att han är dyngbra och tror han är min nya favorit! Jag älskar att alla hans ticks är som bortblåsta så fort han öppnar munnen och sjunger.

    Dock tycker jag att det är dags för Joey-lookaliken Stefano att åka hem nu. Bluärg! 🙂

  • Eva

    Det är nåt hos honom som påminner mig om Björkk. Fantastiskt är han iaf ❤ Håller dock med dig om att den där jädra Stefano ska ut nu. Han sitter på övertid den jäveln.

Kommentera

