Första barnkalaset

Idag har Dexter varit på sitt första barnkalas. Det var Gustav, som fyllt 2 år, som firades. Dexter var helnöjd efter att ha busat runt med de andra barnen, käkat lite tårta, pillat på ballonger och provlekt med Gustavs födelsedagspresenter (nu verkar Dexter också gilla lite större bilar och traktorer etc). Det var en trött fis full med intryck som jag tog med hem runt 17:30. Han piggnade dock till lite under promenaden hem i regnet.

Efter att ha gnällt till sig välling vid 18:30 så var han vaken ett tag till. Kollade barnprogram och lekte lite i sitt rum innan det var läggdags runt 19:30. Han var lite kinkig och pep en stund innan han lyckades somna. Jag hoppas att Dexter kommer sova bra. Det var massa hostande i natt nämligen och så vaknade han till en gång och var lite ledsen. Mitt hjärta höll på att spricka när godingen tittade upp på mig från sängen i natt och tydligt sa MAMMA, inte mamamamama som han brukar. Jag stoppade glatt i nappen och la Dex tillrätta så somnade han snabbt om igen lilla hjärtat.

Ojdå, han har precis haft en skrik-och-panik stund igen. Jag funderar på om det kan vara nattskräck eller om det är mardrömmar. Stackars liten.

Kommentera

