Första besöket hos tandis

Idag hade Dexter tid hos Folktandvården. Vi fick träffa en tandsköterska som berättade lite om vad man ska tänka på. Hon erbjöd sig att kolla barnen i munnen men då hade Dex passerat sin första sovtid med råge och var trött och grinig så jag la ner det. Besöket gick himla smidigt trots allt. Han gillade väntrummet. Vi var där i ganska god tid innan och skrutten sprang runt, lekte med sakerna, kollade på folk och barnprogram, hittade en kompis och var allmänt nöjd med livet.

Efter påladdning av busskort tog jag en promenad till Maxi med en sovande Dexter. Resten av dagen har tillbringats hemma. Dexter har dregglat massor och varit kinkig så jag tror det är kindtänder på g. Jag är ganska övertygad om det är tänderna som spökar. När jag tittade in nyss och kände på honom så var han varm.

Sömnen fortsätter att gå ganska bra. Dexter sover två gånger per dag, max 1 timme per gång (det är i princip omöjligt att hålla honom vaken längre än 9:30 så det där med bara en sovstund per dag får vi vänta på ett tag till). Han somnar för natten kring 19:20 och vaknar oftast mellan 05:30-06:00. Det går för det mesta  bra att ligga kvar i sängen ett tag. Jag kan ligga och lyssna en stund från vårt sovrum medan han babblar för sig själv innan jag går upp.

Imorgon ska jag sitta barnvakt åt Julia och Gustav mellan cirka kl. 12:00-18:00. Det lär bli fullt ös med 3 ungar kan jag lova. Snart dags att krypa i säng så jag orkar med morgondagen 😀

Kommentera

