Fyndat

I förmiddags så knatade jag och Dexter iväg till Mariedals idrottsklubb där Didrikssons hade sin årliga sommarutförsäljning.  Där mötte vi upp Linda och ställde oss i kön. Vi trodde att vi skulle slippa den värsta kön eftersom vi kom dit 40 min efter att de öppnat men icke sa nicke. Dexter pep lite emellanåt men kombinationen majskrokar och riskakor samt  massa andra människor att titta på gjorde det hela uthärdligt. Väl inne däremot så var det trångt, varmt och hans tålamod tog slut ganska fort. Till slut somnade han stackaren av ren och skär utmattning antar jag 🙂 Jag lyckades trots röran och allt folk (utförsäljning gör verkligen Boråsare helt galna) göra några fynd.

Köpte följande vinter-set för 300 kr (ordinarie pris runt 1000-lappen) 

 

Inhandlade även ett Boardman-set för 300 kr (ordinarie pris runt 600 ) Sist men inte minst inköptes denna lurvfleece för 100 kr (ordinarie pris runt 300) 

Jag är mycket nöjd med dessa inköp. Nu är höst och vinterklädseln snart helt fixad. Behöver komplettera med underställ, vantar och lite annat smått och gott bara.

Efter en mellanlandning hemma med lunchpaus så tog vi bussen ner till stan tillsammans med Linda. Vi kikade förbi Polarn & Pyret, som har 50% rea just nu. Jag kom dock därifrån med endast ett par fingervantar till Dexter, lite stolt över mig själv 🙂

One response to “Fyndat

Kommentera

