Varmt som attan…

har det varit idag också.

Funderade på att försöka ta oss till Annelundsparken och lekplatsen i förmiddags eftersom bästa Emma var där med jobbet. Dock så vaknade jag med en huvudvärk som aldrig ville släpa och Dexter var vråltrött och grinig så beslöt mig för att stanna hemma istället. lillfisen däckade efter mycket om och men i soffan 10:30. Jag flyttade över honom i sängen och efter en stunds pysslande och en huvudvärkstablett la jag mig också. Vaknade 12:45 och då sov fortfarande Dexter! Snacka om att vara trött. En liten stund senare vaknade han äntligen till liv och fick lite lunch, som idag slank ner utan några problem. Värmen tar ut sin rätt på oss båda. Runt två-tiden vågade vi oss ut en stund. Undersökte en ny lekplats i en halvtimme. Sen tyckte Dexter det var roligare att springa bort mot vägen istället för att hålla sig på lekplatsen så då gick vi en sväng istället. Luften stod verkligen stilla och jag kom på mig själv med att önska ett rejält åskväder. När vi knatat runt en stund traskade vi hem till Linda och Andreas. Minglade lite där innan Fredrik hämtade upp oss efter jobbet.

Sitter nu och svettas i lägenheten med golvfläkten på i bött medan jag inväntar läggdags för lillfisen. Sen måste jag ta mig i kragen och laga lite mat även fast jag inte är det minsta sugen på det just nu *flämt*

Kommentera

