Storfot

Vi var som sagt och köpte nya skor till den unge herrn förra veckan. Döm om min förvåning när expediten i skoaffären säger att Dexter bör ha storlek 24 nu! Hur gick det till? Från 21/22 till 24?! Ok att det är med ganska rejäl växtmån men i alla fall. Det inhandlades ett par Adidas gympadojor samt ett par crocs, som är perfekt att ha i trädgården hos farmor och farfar. När vi kom hem fick jag rensa ur garderoben på massa skor vi fått men inte hunnit använda, urväxta nästan allihop. Bisarrt vad fort det kan gå. En kasse med skor levererades sen hem till lill-Gustav. Hoppas att några passar.

Visst är de fina? Sitter som en smäck gör de också.

Jag passade även på att beställa vattentäta Kavat höstkängor på Ellos när jag fick en 50% rabattkod. Dessutom fyndade jag ett par Adidas goretex skor på Tradera så nu lär hösten vara räddad. Jo och idag fick jag hem de låga gummistövlarna jag beställt (de fick dock bli i storlek 22, märkligt det där med hur storlekar varierar mellan märken, sen ska iofs gummistövlar inte ha lika stor växtmån). De satt perfekt på Dexters knubbiga fötter. Mycket enklare att få på än höga gummistövlar. Söta var de med 🙂

Med Elliefanter på 😀

Nu är det bara vinterskor kvar att inhandla och det väntar jag med ett tag ifall han drar till med nån mer växtspurt. Funderar på Kavat Defender då de verkar både vara varma, hålla väta samt enkla att ta på.

One response to “Storfot

Kommentera

