En stor dag i morgon

Då är det nämligen dags att börja med Dexters inskolning. Min lille plutt ska börja förskolan, hur gick det till att han blev så stor?! Mycket märkligt att tiden gått så fort.

Om två veckor är det alltså jag som börjar skolan och allvaret igen. Allt detta med inskolning för Dex och skolstart för mig är lite pirrigt men spännande.

Jag är förberedd till tänderna vad gäller förskolan. Trots att vi första veckan bara ska vara där 1 timme/dag har jag redan packat Dexters lilla ryggsäck full med prylar för alla eventualiteter. Det finns regnställ, överdragsbyxa, mockasiner, inneskor, halksockor, extrakläder (t-shirt, långärmat, mjukisbrallor och vanliga strumpor), snutte, nappar och säkert nåt mer som jag glömt 🙂 Ja jag vet att jag är fånig och att det inte kommer behövas än men gillar att vara förberedd, sån är jag – tragiskt men sant.

Vi ska skola in mellan 10-11 och jag hoppas och ber för att skrutten inte är trött och grinig då. Senaste veckan har Dexter lyckats somna nånstans vid den tiden, så det kan bli spännande. Tror dock han kommer vara så upptagen med att utforska och leka att han inte kommer känna av tröttheten förrän vi går.

Kommentera

