Hemtenta & lusvarning

Jag har fullt fokus på hemtenta och lunch-till-lunch möte med institutionsstyrelsen denna vecka. Har hunnit med ett uppföljningsmöte med förskolan också. De sa att Dexter verkar ha hittat sin plats i gruppen, gillar att leka i bilhörnan (sicken överraskning..eller inte *ler*), med vatten och ute på gården. De större tjejerna ägnar honom mycket uppmärksamhet eftersom han är minst. Att småbarn är gulliga tycker visst alla åldrar 🙂

Igår när vi var på väg hem såg jag en lapp på dörren om att det gått löss på förskolan ett tag och att det nu nått vår avdelning. Jag tyckte att det kliade helade vägen hem 🙂 Idag shoppade jag en luskam och lusmedel, för att vara på den säkra sidan. Än så länge har jag inte hittat några löss och håller tummarna för att det förblir lusfritt.

Imorgon åker jag iväg på lunch-till-lunch möte så Fredrik får både hämta och lämna. Får se hur det går på torsdag när Dexter ska lämnas 06:55. Idag lämnade jag honom senare än vanligt, vid 10, eftersom han skulle få vara kvar längre. Det gick så mycket bättre att lämna. Första gången Dexter lugnt och ganska glatt sa hejdå och vinkade. Sen grät han en liten skvätt men gick över fort. Gissa att det kändes bra i mammahjärtat.

 

Kommentera

