Liten älsk och en del dravel

Jag har hunnit med att vara dålig tillsammans med Fredrik, hemtentat ”Arbetsvetenskapens klassiker”, minglat lite med Malin, promenixat några gånger med Katja samt varit trött till tusen då trollet haft tandsprickning vilket resulterat i såväl dålig aptit och humör som orolig sömn.

Nu håller jag tummarna för att Dex sover hela natten. Två nätter i rad har han nämligen vaknat och ropat ”Mamma, Maaaammaaaa….” och sen varit vaken och snicksnackat i en timme innan han äntligen somnat om bredvid mig i gästsängen. Skönt att busen somnat om tillslut men jag har haft desto svårare. Fattar inte de som pallar att alltid samsova med sina barn, måste ju vara asjobbigt. Såklart mysigt med men jag vette tusan om jag klarat det nån längre period. Dexter han bökar runt och sparkar och har sig så det är banne mig nästan omöjligt att somna bredvid honom. Lite mysigt är det allt att ligga där och gosa också, men jag föredrar när vi sköter gosandet på dagtid och tillbringar nätterna i varsin säng 🙂

Dessutom fick vi idag vår nya spis hemlevererad, en Bosch HCE744221V. Glaskeramikhäll med nedsänkta vred, som Dexter på en gång fattade hur de fungerade 😀 Gött att äntligen kunna laga mat på fler än 3 plattor och att ha en ugn med fungerande barnlås.

Kommentera

