Vildbasare

Igår beslöt vi  oss för att åka till badhuset i snöstormen. Döm om vår förvåning när vi kom dit runt 14 och det var värsta kön! Vi beslöt oss för att köa eftersom vi ändå pallrat oss ut. Efter en stund kom vi in och till en början var Dexter rätt skeptisk. Antar att mängden människor (hur jädra många som helst) och ljudvolymen gjorde sitt till. Efter litet övertalande fick vi i honom i barnbassängen där han snabbt kom på att klättra ur och sen hoppa i var roligare än att ligga i vattnet och plaska. Efter att jag och Fredrik tröttnat på den leken så gick vi bort till den lilla rutschkanan de satt upp vid andra änden av bassängen. Givetvis blev rutschkanetoken Dexter förtjust och hann bara landa i vattnet innan han  var på väg upp igen. För att hålla koll så delade vi upp oss, jag i vattnet för att ta emot trollet och Fredrik uppe vid trappan till rutschkanan. Dexter är på väg upp snabbt som attan när jag ser honom snubbla, tappa taget och ramla. Fredrik hade tittat bort en stund och givetvis så halkar Dexter när han är nästan uppe. Mitt hjärta fastnade i halsgropen men som tur var gick det bra trots allt. En rejäl bula i pannan (bredvid den lilla han hade sen tidigare), skrapsår under näsan och på hakan samt lite på magen och benen och svullnad på ena axeln. Efter att fått massa pussar, kramar och nappen så var Dexter laddad för mer rutschkaneåkning, den lilla galningen.

Sen gick vi över till den lite större barnbassängen (som inte är lika uppvärmd, brr) där det åktes mer rutschkana, plaskades och sprangs omkring (oavsett hur många gånger jag försökte få honom att förstå att man går i badhuset, inte springer *ler*). När det var dags att åka hem så blev givetvis Dexter jätteledsen. Dock inte lika upprörd som den lilla tjejen vi mötte i omklädningsrummet som var på väg att springa ut naken och som grät konstant i typ 15 minuter 🙂 Det var en vääääldigt trött kille som vi hade med oss hem. Efter ett stopp på Maxi för att shoppa lite mat så fick jag kittla Dexter för att han inte skulle somna i bilen. Jag lämnade grabbarna hemma och gick över till Katja för att umgås lite bara hon och jag, vilket händer alldeles för sällan. Vi lagade mat, drack lite vin och tjötade. Himla trevligt.

Idag har Dexter tillbringad dagen tillsammans med farmor och farfar i Fristad. De har skottat snö och åkt pulka till trollets stora förtjusning. Fredrik har legat hemma och varit dålig i magen och jag i min tur har varit barnvakt åt Julia och Gustav. Gustav är 2 månader yngre än Dexter och väldigt olik vår lilla buse. En mycket lugnare liten killa som gillar att läsa och mysa. Sånt som Dexter inte har tid med i allt sitt hoppande och röjande 🙂 Så jag passade på att gosa lite med Gustav, som efter att han vaknat till från middagsvilan av dörrklockan halvsov och myste på mig i soffan framför TV:n en lång stund. Lilla godingen! Julia hade en kompis på besök och skötte sig mer eller mindre själv, stora tjejen.

 

 

Kommentera

