Stora killen

Efter att bustrollet börjat klättra ur sin spjälsäng (väldigt sent med tanke på att han klättrat på allt annat i en evighet) så monterade vi i förrgår bort ena sidan på den. Dock hade vi ingen stödbräda så för att vara på säkra sidan så lades en madrass på golvet…vilket visade sig vara ett smart drag 🙂 Dexter trillade ur ett par gånger, han rör sig ju oftast ganska mycket när han sover.

I går beslöt vi oss istället för att lägga honom i den stora gästsängen (numera Dexters stora säng). Jag bäddade fint med nya påslakan från Jotex (som gjorda för den lilla fordonstoken, har dessutom köpt metervara i samma mönster som jag ska be kära ”svärmor” att sy gardiner av) men trots detta var Dexter överhuvudtaget inte sugen på att gå och lägga sig utan först klockan 21 somnade trollet i sin fåtölj. Sen har han sovit som en gris hela natten (eller fram till 05:25 i alla fall) . När Dexter vaknade så låg han glatt och pekade på påslakanet medan han högljutt poängterade att det minsann fanns traktor där på innan vi gick upp vid 6.

Bild lånad från Jotex hemsida

Efter att ha lämnat Dexter på förskolan 8:30 följde jag med Linda till F&S för en stunds gymmande (tro det eller ej!). Vi började med 20 minuter på crosstrainern och sen en halvtimmes cirkelträning och lite provande av andra maskiner. Det var rätt skönt faktiskt, en bra början i alla fall och ett schysst komplement till promenaderna.  Tack till min kära sambo som fixade och betalade för ett rabatterat årskort. jag lovar att jag ska göra mitt bästa för att utnyttja det effektivt…Funderar på om jag kanske skulle ta och anmäla mig till söndagkvällens yogapass med…men nej Fredrik du får inte se mig på spinningpassen! 😀

One response to “Stora killen

Kommentera

