Barnledigt

I går åkte vi ut till Fristad med Dexter, då han skulle sova där över natten. Vi skulle nämligen på Jannes 30-årsfest senare på kvällen.

Festen startade 18:00 men vid fyrasnåret började det droppa in folk till oss på lite förfest, eftersom vi bor typ 150 meter från där festen hölls. Två timmar gick det fort som attan och det var dags att dra vidare till Jannes kalulas. Där fanns det bål och Mia (Jannes bättre hälft) hade delat in oss alla i lag och gjort tipspromenad som senare under kvällen slutade med roliga tävlingar. Det bjöds på god mat, roligt sällskap, ”På spåret” och bäst av allt – Janne friade till sin fina Mia ❤ Det verkar vara extra mycket kärlek i luften i år!

I dag blir det inte många knop gjorda kan jag lova. Jag gick hem rätt tidigt igår (gjorde en Eva och smet hem nångång efter 23) pga självbevarelsedrift men Fredrik höll i till klockan 3! Imponerande men det straffar sig idag…nu ligger han och snarkar på soffan och jag väntar på att det ska vara ok att kunna gå in på toa igen efter att Fred varit där  🙂 Ölmage kan ha dubbla innebörder *fnissar*

Jag kände mig rätt urlakad i morse och kunde. trots lite huvudvärk, inte somna om när jag vaknade vid 7-tiden. Kl 8 gav jag upp och la mig i soffan framför tv:n istället. Men jag har faktiskt varit ute i det vackra vädret. Tog en promenad på Kransmossen förut och kände vårkänslorna bubbla fram. Härligt!

Kommentera

