Sakta men säkert

Nu har jag hållit på med Viktklubb i 5 veckor och gått ner 6,4 kg. Fortfarande massor kvar men en bra början. Idag vägde jag in -0,5 kg vilket med tanke på helgens 30-års fest i kombination med den där eländiga tiden i månaden känns rätt ok. Viktnedgången märks redan på kläderna, de största ”tälten” har jag fått stoppa undan och mina favvisjeans sitter inte uppe längre. Som tur är har jag fått låna två byxor av Linda, varav det ena paret också blivit lite stort men bättre än mina egna. I lördags hämtade jag ut ett paket från Ellos. Passade på att köpa lite tröjor när de hade 50% på reapriset så jag har nåt att ta på mig när ytterligare några kilo till försvunnit.

Känner mig rätt nöjd med att ha kommit igång något så när med träningen också.  Minst två dagar i veckan på gymmet och så promenader utöver  det tycker jag är helt ok, i alla fall jämfört med innan 🙂

Jag och Linda skulle ha tränat i dag på morgonen men eftersom Gustav kräktes igår och Linda inte känner sig helt hundra så hoppar vi det. Tror det är bäst så för mig med. Min hals känns lite rosslig så ska nog ta det lite lugnt. Får nöja mig med en promenad sen och så hoppas på att Linda mår bättre senare i veckan (jag tycker det är roligare att träna tillsammans med nån än själv).

3 responses to “Sakta men säkert

Kommentera

