Första delmålet avklarat

Jepp i måndags vid min invägning hade jag gått ner massor (av naturliga skäl, magsjukan är ett effektivt  men äckligt tappa-kilon-hjälpmedel). För att inte ta ut lyckan i förskott så la jag in resultatet från fredagens fuskinvägning (jepp jag gör sånt med emellanåt) och landade då på totalt – 10,5 kg! Det skulle ju firas med thai eller indiskt var det ju sagt så mycket riktigt, det första vi gjorde när det väl var ok att äta igen var att köpa en portion Satay chicken och dela på 🙂

Ska bli spännande att se vad som hänt tills på måndag, förhoppningsvis har magsjukan efterlämnat nåt positivt i form av en rejäl skjuts i rätt riktning 😀

Igår var jag och Linda på gymmet. 40 min på crosstrainern i medelnivå och sen 20 min styrketräning. Det kändes att kroppen var urlakad efter sjukdomen för det var ganska segt emellanåt men gick ändå över förväntan. Imorgon är det dags att köra igen. Börjar få lite rutin på detta nu vilket är skönt 🙂

Annars har det varit och är fullt fokus på tenta den här veckan. Denna hemtentan är garanterat den värsta jag någonsin gjort. Jobbig är bara förnamnet. Just nu känns det som om jag inte ser nåt slut på den. Vet inte riktigt hur jag ska få ihop det men satsar på att sitta imorgon och hela lördagen så att söndagen blir den vilodag jag behöver  (& förtjänar efter denna vecka om jag får säga det själv *ler*). Tröstar mig med att förra tentan gick bra i alla fall, fick VG så nu kan jag äntligen lägga den till handlingarna åtminstone.

Kommentera

