Enveten

Mmm, det är det minsta man kan säga om vår son. Han har verkligen en egen vilja vilket märks allt tydligare.

I dag var jag på stormöte med  kårsektionen på eftermiddagen, så Fredrik fick hämta på förskolan. Det var tydligen  lättare sagt än gjort. När jag ringde vid 17:35  hade de nyss lämnat förskolan – 1 timme efter att Fredrik kom dit! Ett nytt rekord, som jag hoppas inte återupprepas. Den lilla busungen ville inte sluta leka och struntade i att kompisarna försvann en efter en vilket resulterade i att Dexter var sist kvar strax innan stängning. Svettigt värre 🙂

När jag kom hem möttes jag av en energisk liten kille som smaskade plättar och var full i bus. Han vart lite blyg när Jonathan kom på besök men det släppte rätt fort trots allt. När det var dags för kvällsritualen, vilket innefattar bland annat  underredes- dusch (tro mig, det behövs varje dag när det kissas lite här & där) som iofs blev en tvätta-rubb-&-stubb-dusch till Dexters förskräckelse (tvätta håret är ingen hit), så klättrade Dexter först upp och placerade sig på toaletten och kissade innan duschen. Medan han satt på toa hämtade jag en handduk. Väl tillbaka ser jag honom stå och dra i toalett-pappret och frågar vad han gör, varpå Dexter tar loss en bit och säger ”det kom kiss” och så torkar han av ringen!  Vår duktiga lilla kille!

I går shoppade jag ett gäng kalsonger på rean. Söta små briefs som Dexter slängde ett öga på och sen förkastade med orden ”inte små songer, jag ha stora songer”. Tydligen duger nu bara boxershorts för den lille herrn. Typiskt. Dessutom är han väldigt bestämd med att han minsann bara vill ha byxor med fickor numera. Suck. Som tur var hade jag beställt både kalsonger och mysbrallor med fickor från Lindex vilket jag hämtade idag. Att kombinera en bra rabattkod med Lindex tag 3 betala för 2 erbjudanden är aldrig fel. Dexter var väldigt nöjd med inköpen och skulle minsann ha på sig kalsongerna med Angry Birds-print över nattblöjan. Tokstolle 😀 Resterande kalsonger med spiderman och Captain America (eller Batman som Dexter kallar de flesta superhjältar han inte riktigt har koll på) gillades också mycket.

 

 

 

Kommentera

