Dagsarkiv: 22 april, 2013

Sketongar

Lördag em/kväll spenderades hemma hos familjen Flygt Norberg. Dexter & Gustav lekte & busade som bara den. De dansade järnet utklädda till Spindelmannen & Batman.

När vi trodde att de kollade film i källaren så hade de dock efter en stund tagit ALLA soffkuddar & stoppat i badkaret för att sedan hälla en stor burk badsalt över hela härligheten. Suck.

Efter att fått mat i magen & dansat var grabbarna i behov av att varva ner då klockan började bli mycket. Malin satte på en film i deras sovrum & vi trodde i vår enfald att de skulle somna där. Döm om vår förvåning när Julia kommer ner senare & berättar att de målar. Vi rusade upp & möts av svarta & gröna streck över hela sovrumsgolvet, spegeln, lakanen & båda ungarna – från topp till tå! Permanenta markeringspennor! Gah! Efter en stunds idogt skrubbade under högljudda protester gav vi upp & begav oss hemåt. Det slits väl bort antar jag 🙂 

image


Det är lite mycket nu

… Därav den något längre bloggpausen än vanligt. Jag har börjat mitt ny jobb på Försäkringskassan. Det är 9 veckors utbildning är 3 dagar  veckan spenderas på utbildningscenter i Göteborg. Massa lagar, regler & annat som ska in i huvudet. Dessutom försöker jag få in lite körkortsteori samt övningsköra när det finns tid & ork till det.

Roligt men samtidigt frestar det på hjärnan med all denna nya kunskap. Jag är galet trött om kvällarna.

Ber om ursäkt för mitt överlag extremt osociala beteende just nu. Hoppas ni har överseende med det.